خرید فایل ویدئویی این جلسه

۲,۵۰۰ تومانافزودن به سبد

خرید فایل ویدئویی تمامی فصل های کتاب

۳۱,۰۰۰ تومانافزودن به سبد

فیلم آموزشی تدریس فصل 1 علوم هشتم : مخلوط و جداسازی

در این فصل (فیلم آموزشی تدریس فصل 1 علوم هشتم) کاربران مخلوط و جداسازی آن آشنا می شوند.

فراگیران گرامی لازم است پس از مشاهده این فیلم به نمونه سوالات این فصل پاسخ دهید تا برآورد درستی از آموخته های خود داشته باشید. همچنین می توانیدپاسخ نامه نمونه سوال تستی علوم  هشتم فصل 1 مربوط به این فصل را تهیه نموده و آموخته های خود را تکمیل کنید.

خلاصه فصل

اگر دو یا چند ماده مختلف با یکدیگر را به شکلی در هم بیامیزیم و بتوانیم آنها را دوباره از هم جدا کنیم و هر یک از مواد، خاصیت خود را حفظ کند، مخلوط تشکیل شده است.

در مخلوط ممکن است مواد مخلوط شونده همگی جامد، مایع و یا گاز باشند، ممکن است یکی از مواد جامد و دیگری مایع باشد مثل نمک و آب که مخلوط آب نمک درست می کنند.

فیلم آموزشی تدریس فصل 1 علوم هشتم

جامد در جامد مثل آلیاژها و گاز در جامد مثل نوشابه های گاز دار و گاز در گاز مثل هوا که مخلوطی از گاز های مختلف که مهم ترین آن ها گاز نیتروژن و اکسیژن است.

در این فصل به روش های جداسازی مواد پرداخته می شود. برای جداسازی و خالص سازی مواد از تفاوت های خواص و ویژگی های ماده استفاده می شود مانند اختلاف چگالی ، نقطه جوش ، نقطه انجماد ، و …

همچنین از ابزار ها و وسایل مختلفی برای جداسازی مواد و مخلوط ها استفاده می شود مثل کاغذ صافی ، قیف دکانتور ، انواع صافی ها ، دستگاه تقطیر  و ..

خرید فایل ویدئویی این جلسه

۲,۵۰۰ تومانافزودن به سبد

خرید فایل ویدئویی تمامی فصل های کتاب

۳۱,۰۰۰ تومانافزودن به سبد