فضای آموزش و پرورش با حمایت های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حمایت دولت از آرامش بسیار خوبی برخوردار است.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان مازندران، دکتر فانی، در همایش بزرگ تجلیل از معلمان نمونه استان مازندران در شهرستان نوشهر ضمن اعلام مطلب فوق گفت: عامل اصلی توسعه پایدار هر کشوری سرمایه های انسانی آن کشور است.

وی با بیان این که آموزش و پرورش، زیر ساخت منابع انسانی کشور را تشکیل می دهد، تصریح کرد: به عبارت دیگر، معلم، عامل اصلی توسعه پایدار است و این یک منطق می باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر، بهترین اولویت آموزش و پرورش، ساماندهی و بهسازی منابع انسانی است و امیدوارم با همکاری دولت و مجلس در این زمینه بتوان گام های اساسی برداشت.

وی با بیان این مطلب که تاکنون بیش از هزار مسئله در آموزش و پرورش احصا شده، بیان کرد: مهمترین وظیفه ما آن است که به سراغ اولویت‌های اصلی برویم زیرا با حل هر مسئله اصلی، ده ها مسئله فرعی نیز حل می شود که این یک هنر است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت، توسعه و ارتقای مدیریت آموزشگاهی و عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش چهار سیاست اصلی این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه علی رغم مشکلات موجود، بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته 26 درصد، حدود 21 هزار میلیارد تومان، افزایش یافته است.

فانی خاطر نشان کرد: مخاطب اصلی مقام معظم رهبری (معظم رهبری) در نامگذاری سال 93 در حوزه فرهنگ، آموزش و پرورش بوده است.

وی با اشاره به این که من معلمی را دوست دارم و این شغل مقدس را انتخاب نمودم، اظهار کرد: از همه معلمان ایران خواهش می‌کنم الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند چرا که آنان از رفتار و گفتار ما الگو می گیرند.