آزمون ساز آنلاین رایگان فرامعلم هدیه ای برای معلمان در دوران کرونا

برگزاری هر نوع آزمون تستی و تشریحی که در بستر اینترنت می‌باشد را آزمون آنلاین می‌گویند. آزمون ساز آنلاین فرامعلم می‌تواند در مکان مشخص یا در هر فضایی که قابلیت دسترسی به اینترنت وجود دارد برگزار شود. برخی از آزمون‌ها به دلیل اهمیت آن می‌بایست در محل برگزار کننده آزمون آنلاین انجام شود مانند آزمون‌هایی که دارای گواهینامه‌های معتبر می‌باشند، در عین حال تعداد قابل توجهی از آزمون‌های آنلاین نیاز به حضور فرد در مکان تحت کنترل نبوده و شرکت‌کننده می‌تواند از محل سکونت یا کار خود در آن شرکت نماید.

فرامعلم سعی کرده است با توجه به تعطیلی مدارس و آموزش های مجازی در شرایط قرنطینهّ، این بستر را فراهم کند تا همه همکاران گرامی به طور اختصاصی و رایگان بتوانند در این بستر فعالیت نمایند و با ارزشیابی دانش آموزان خود در شرایط ویژه بتوانند برآورد دقیقی نسبت به آموخته های دانش آموزان خود داشته باشند.

امکانات نرم افزار آزمون ساز آنلاین فرامعلم

نرم افزار آزمون ساز آنلاین فرامعلم با راهکاری بسیار ابتکاری، تقریباً همه نوع سؤال را پشتیبانی می‌کند؛ از جمله: سؤالاتی با کمتر یا بیشتر از ۴ گزینه، سؤالات صحیح و غلط، بله و خیر و مشابه. سؤالات با بیش از یک جواب (چند جوابی) و از همه مهم‌تر: سؤالات تشریحی!

شاید ما اولین افرادی باشیم که استارت برگزاری آزمون‌های تشریحی آنلاین را به بهترین شکل ممکن زده ایم! شک نداریم که از این پس خیلی از همکاران ترجیح خواهند داد که آزمون‌های تشریحی خود را نیز با نرم افزار آزمون ساز آنلاین فرامعلم برگزار کنند.

ما این امکان را فراهم کرده‌ایم که یک آزمون ترکیبی از همه نوع سؤال باشد! یعنی مثلاً چند سؤال چند گزینه‌ای در بالا (یا پایین) و سپس چند سؤال تشریحی…

بد نیست بدانید یکی از سنگین‌ترین بخش‌های آزمون ساز آنلاین فرامعلم به صورتی است که می توان به سؤالات تشریحی هر دو نوع نمره‌دهی مرسوم یعنی عددی و توصیفی را اعمال کرد و سیستم به طور هوشمند تشخیص دهد که شما توصیفی نمره داده‌اید یا عددی و بر اساس آن نمره کاربر را اعلام کند.

برخی از امکانات این آزمون ساز

  • امکان درس‌بندی آزمون با ضرایب مختلف (مثل کنکور) را فراهم می‌کند!
  • امکان فعال شدن و غیرفعال شدن آزمون در زمان تعیین شده را فراهم می‌کند!
  • امکان شرکت بیش از یک بار تا بی‌نهایت بار در یک آزمون را برای کاربران فراهم می‌کند! (قابل تنظیم است)
  • امکان محدود کردن کاربران به آزمون‌های خاص خودشان را فراهم می‌کند! (امکانی که بیش از هر چیز از ما خواسته می‌شد)
  • امکان تهیه خروجی CSV (فایل اکسل) از آمار و نتایج هر آزمون را می‌دهد.
  • تعیین تعداد و اجباری یا اختیاری بودن فیلدهای فرم ثبت نام را فراهم می‌کند! (از زیباترین امکانات نرم افزار آزمون ساز آنلاین فرامعلم همین است)
  • امکان تعریف مدیران (یا مدرسین) مختلف با سلایق مختلف و دسترسی‌های مختلف و دارای صفحه شخصی خاص خودشان را فراهم می‌کند‍!

نمی‌دانم می‌توانید فقط لحظه‌ای تصور کنید چه پروسه پیچیده‌ای پشت صحنه این اتفاق وجود دارد؟ تصور اینکه هر مربی یک صفحه خاص خود را داشته باشد و به دانش‌جویانش اعلام کند؛ مثلاً https://azmune.faramoallem.com/haftomhesaby و بتواند تنظیم کند که کاربرانی که در آزمون‌های من شرکت می‌کنند باید فیلدهای مد نظر من را پر کنند و یا قالب صفحه آزمون من، قالب متفاوتی نسبت به قالب صفحه اصلی باشد و یا پیغام صفحه اول من متفاوت باشد و از همه این‌ها گذشته، اینکه هر مربی به چه بخش‌هایی دسترسی داشته باشد و هر چه تعریف می‌کند، به نام خود او ثبت شود، این‌ها مباحثی هستند که ما شک نداریم که تعجب شما را برمی‌انگیزد!

  • امکان برگزاری آزمون‌های روانشناسی
  • امکان نمایش PDF به داوطلبان
  • امکان نمایش سؤالات به صورت تک به تک
  • امکان تعریف سه آزمون به عنوان پیش‌نیاز هر آزمون و یک آزمون به عنوان پس‌نیاز
  • سازگاری کامل نرم افزار آزمون ساز آنلاین فرامعلم با موبایل

نرم افزار آزمون ساز آنلاین فرامعلم … ده‌ها و ده‌ها امکان جدید دیگر دارد (مثل ادیتور جذاب آن که امکان فرمول‌نویسی و آپلود عکس را به راحتی فراهم می‌کند و غیره) که تا وقتی با آن کار نکنید، نمی توانید آن‌‌ها را کشف کنید! و واقعاً بیان آن‌ها یعنی ده‌ها صفحه مطلب…

چگونگی ساخت حساب در آزمون ساز

همکاران گرامی می توانند با تکمیل فرم زیر و تقاضای فعال کردن مدیریت خود مختار رایگان ، از این امکانات برخوردار شوند.

[gravityform id=”28″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

نمونه محیط ویژه داوطلب

آزمون ساز آنلاین فرا معلم

امکانات بخش مدیریت خود مختار

آزمون ساز آنلاین فرا معلم مدیریت

محیط کاربر و بخشی از یک نمونه سوال

فیلم های آموزشی نحوه استفاده از آزمون ساز آنلاین

در ادامه می توانید راهنمای تصویری آزمون ساز آنلاین فرامعلم را به صورت گام به گام مشاهده کنید.

بخش اول : مقدمه و راهنمای تنظیمات سیستم

 

بخش دوم: ساخت و ویرایش یک آزمون

 

بخش سوم: افزودن سوالات تستی و تشریحی با شکل به آزمون ایجاد شده

 

بخش چهارم: افزودن داوطلب و شرکت در آزمون

 

بخش پنجم: مشاهده و مدیریت آمار

 

بخش ششم: مشاهده نتایج در محیط اکسل، ساخت گروهی داوطلبان و خصوصی کردن آزمون ها